Warsztaty 7 OZHIAS Fizjoterapia stomatologiczna SSŻ zakres pracy higienistki stomatologicznej

  • 2022-11-26
  • 15:30-18:00
  • Mgr tech.dent. Małgorzata Owoc
  • Poznań, hotel Ilonn Szarych Szeregow
  • 0

„Fizjoterapia i rehabilitacja stomatologiczna s.s.ż.- zakres pracy higienistki stomatologicznej”

Podczas szkolenia:

  • Zostaną zaprezentowane możliwości wprowadzenia i wykorzystania nowych
    kompetencji higienistek stomatologicznych w zakresie wsparcia pracy lekarza dentysty w diagnostyce
    i leczeniu narządu żucia.
  • Zostanie omówiona budowa układu stomatognatycznego i zawarte w nim zespoły morfologiczno-
    czynnościowe.
  • Zostanie omówiona rola i wpływ narządu żucia na kondycję całego organizmu pacjenta.
  • Uczestnicy spotkania poznają zasady postępowania w celu rozpoznania lub wykluczenia zaburzeń
    narządu żucia.
  • Zapoznają się z procedurami i postępowaniem z pacjentem , który zgłasza dolegliwości i u którego
    potwierdzono zaburzenie narządu żucia.
  • Poznają techniki postępowania diagnostycznego , którego celem będzie zebranie podstawowych
    informacji niezbędnych lekarzowi dentyście w przygotowaniu właściwego planu leczenia
    stomatologicznego.
    Informacje uzyskane na podstawie zgłaszanego przez pacjenta problemu i potwierdzone diagnostyką
    podstawową pozwolą zadecydować o wprowadzeniu dodatkowych czynności naprawczych lub
    zabiegów około stomatologicznych likwidujących niepożądane symptomy mogące zaburzać proces
    leczenia stomatologicznego ( kiedy współpracować z okulistą, laryngologiem, fizjoterapeutą,
    osteopatom , logopedą lub psychologiem)

Obserwacje pacjentów, zgłaszane przez nich problemy, uzyskane i trwałość efektów leczenia –
zwłaszcza ortodontycznego- jak również w pozostałych dziedzinach stomatologicznych wskazują na
uzasadnioną potrzebę zwiększenia kompetencji zawodowych higienistek stomatologicznych , których
zaangażowanie i profesjonalne wykonywanie wskazanych procedur ułatwi lekarzowi dentyście
efektywne realizowanie przygotowanego planu leczenia.
W aktualnej sytuacji braku samoświadomości pacjentów o zagrożeniach pojawiających się w
następstwie braku higieny lub/i nie leczenia zębów rola higienistki stomatologicznej wydaje się
niedocenianą .
Dostępność i możliwości finansowania usług stomatologicznych wywołuje u pacjentów postawę
roszczeniową oraz niechęć do proponowanych zabiegów.
Praca w zespole lekarzy i profesjonalnie przygotowanego personelu pomocniczego wydaje się
bardziej efektywną ,ułatwia komunikację również z pozostałymi specjalistami i zwiększa zaufanie
pacjenta do proponowanej opieki stomatologicznej.

Zachęcam Państwa do udziału w spotkaniu.
Mgr Małgorzata Owoc

 

Czas trwania: 2h30 min

Cena 500zł

Prowadzący: mgr tech. dent. Małgorzata Owoc

Omówione zostanie :
– Postępowanie z pacjentami w wieku rozwojowym i po zakończeniu okresu wzrostu .
– Rozpoznanie i kwalifikacja pacjentów do poszerzonego postępowania diagnostycznego (
obrazowanie, badanie instrumentalne)
– Postępowanie z dzieckiem i kwalifikacja do leczenia ortodontycznego
– Postępowanie z pacjentem dorosłym uzębionym, z częściowymi brakami lub całkowitym
bezzębiem.
– Pytania jakie powinien zawierać wstępny wywiad i jakie informacje powinny
zaniepokoić.
– W jaki sposób przeprowadzić podstawowe badanie narządu żucia
– Czy , kiedy i jak zaangażować pacjenta w proces wspomagający rehabilitację narządu żucia
– Przy jakich problemach, jak powinny wyglądać i jak często należy przeprowadzać wizyty kontrolne.
– W jaki sposób rozpoznać aktywną współpracę pacjenta w procesie leczenia ?
– Jakie czynności może wykonywać higienistka stomatologiczna podczas diagnostyki ( czynności
wewnątrz ustne oraz zabiegi zewnątrzustne)
– Jakie narzędzia diagnostyczne mogą zwiększyć efektywność i wyniki badania.

 

Tickets

The numbers below include tickets for this event already in your cart. Clicking "Get Tickets" will allow you to edit any existing attendee information as well as change ticket quantities.
Tickets are no longer available

Zakres kursu

  • Podczas szkolenia zostaną zaprezentowane możliwości wprowadzenia i wykorzystania nowych<br /> kompetencji higienistek stomatologicznych w zakresie wsparcia pracy lekarza dentysty w diagnostyce<br /> i leczeniu narządu żucia.
  • Zostanie omówiona budowa układu stomatognatycznego i zawarte w nim zespoły morfologiczno-<br /> czynnościowe.
  • Zostanie omówiona rola i wpływ narządu żucia na kondycję całego organizmu pacjenta.
  • Uczestnicy spotkania poznają zasady postępowania w celu rozpoznania lub wykluczenia zaburzeń<br /> narządu żucia.
  • Zapoznają się z procedurami i postępowaniem z pacjentem , który zgłasza dolegliwości i u którego<br /> potwierdzono zaburzenie narządu żucia.
  • Poznają techniki postępowania diagnostycznego , którego celem będzie zebranie podstawowych<br /> informacji niezbędnych lekarzowi dentyście w przygotowaniu właściwego planu leczenia<br /> stomatologicznego.
  • Omówione zostanie :
    - Postępowanie z pacjentami w wieku rozwojowym i po zakończeniu okresu wzrostu<br />
  • Omówione zostanie :
    - Rozpoznanie i kwalifikacja pacjentów do poszerzonego postępowania diagnostycznego (<br /> obrazowanie, badanie instrumentalne)
  • Omówione zostanie :
    - Postępowanie z dzieckiem i kwalifikacja do leczenia ortodontycznego
  • Omówione zostanie :
    - Postępowanie z pacjentem dorosłym uzębionym, z częściowymi brakami lub całkowitym<br /> bezzębiem
  • Omówione zostanie :
    - Pytania jakie powinien zawierać wstępny wywiad i jakie informacje powinny<br /> zaniepokoić
  • Omówione zostanie :
    - Czy , kiedy i jak zaangażować pacjenta w proces wspomagający rehabilitację narządu żucia
  • Omówione zostanie :
    - Przy jakich problemach, jak powinny wyglądać i jak często należy przeprowadzać wizyty kontrolne
  • Omówione zostanie :
    - W jaki sposób rozpoznać aktywną współpracę pacjenta w procesie leczenia ?
  • Omówione zostanie :
    - Jakie czynności może wykonywać higienistka stomatologiczna podczas diagnostyki ( czynności<br /> wewnątrz ustne oraz zabiegi zewnątrzustne)
  • Omówione zostanie :
    - W jaki sposób przeprowadzić podstawowe badanie narządu żucia
  • Omówione zostanie :
    - Jakie narzędzia diagnostyczne mogą zwiększyć efektywność i wyniki badania.

Nasi klienci
o nas

Szkolenia tworzymy w oparciu o oczekiwania uczestników, a także wiedzę i kompetencje naszych wykładowców. Sprawdź co mówią o nas nasi klienci.

  • Bardzo pozytywne zaskoczenie wysokim poziomem szkolenia (Profesjonalne Wybielanie Zębów w Gabinecie 10.09.2016). Ciekawa tematyka wykładów (I OZHiAS 09.09.2016) w przyjaznej atmosferze. Jasny, prosty i dosłowny przekaz informacji dotyczących zawodu higienistki i asystentki. Możliwość wymiany doświadczeń i informacji z innymi uczestnikami zjazdu podczas pysznego lunchu.

    Karolina Duch, Strzelce Krajeńskie

  • Bardzo fajne, rzeczowe szkolenia. Prowadzące wykładowczynie są bardzo kompetentne i czuć , że robią to nie pierwszy raz. Szkolenie zaplanowane od A do Z. Jestem bardzo zadowolona, super, że po teorii zaczyna się od razu warsztat z pacjentem na fotelu. Praktyka na szkoleniach (2) w których uczestniczyłam była dla mnie bardzo ważna.

    Katarzyna Czarny, Myślibórz

  • Uczestniczyłam w szkoleniu Profesjonalna asysta implantologiczna oraz Profesjonalna higienizacja pacjenta, z pewnością wybiorę się na kolejne pewnie z wybielania gabinetowego. Jestem pozytywnie zaskoczona poziomem szkolenia dla nas (higienistek), Pani Katarzyna pokazała mi, że można to przeprowadzić na najwyższym według mnie poziomie. Świetne zajęcia praktycznej. Polecam-warto!

    Anna Michalska, Klicko

  • I Ogólnopolskie Spotkanie Nauczycieli i Wykładowców 09.09.2016, które odbyło się podczas I OZHiAS w Poznaniu spełnił swoje zadanie. Umożliwił kontakt z koleżankami z różnych rejonów kraju, wymianę spostrzeżeń i opinii w temaie problemów zawodowych. Tematyka wykładów zjazdu higienistek i asystentek, jej różnorodność pozwoliła na poszerzenie wiedzy. Dla mnie najciekawszym tematem był wykład na temat aspektów prawnych naszego zawodu (dypl.hig.stom Doroty Grzyśko).

    Krystyna Sierakowska

7
lat doświadczenia
80
szkoleń rocznie
3500
kursantów
8
wykładowców
10
miast w Polsce
8000
godzin praktyk